Halve zool

PublicatieNRC Handelsblad, 26 april 2001

Er staan nieuw reclameborden langs de snelwegen rond Amsterdam, met een reusachtige versleten schoenzool. Al een week tuur ik me suf, maar het onderschrift blijft onleesbaar klein.

Er staan nieuw reclameborden langs de snelwegen rond Amsterdam, met een reusachtige versleten schoenzool. Al een week tuur ik me suf, maar het onderschrift blijft onleesbaar klein. Een campagne van de schoenmakersbranche om zolen een tweede kans te geven? Een waarschuwing dat je schoeisel te hard slijt als je het gaspedaal diep intrapt, naar analogie van de Belgische campagne ‘laat uw zware voet thuis’?
Gisteren was ik het raadsel beu en trapte ik flink op mijn rem. ‘Verbetering onderweg’ las ik, ‘A10-west’. Verbetering onderweg? Ook Rijkswaterstaat blijkt in woordgrapjes te doen. Niet om de automobilisten van actuele informatie te voorzien, niet om de veiligheid te vergroten – integendeel zelfs – maar louter om aandacht te krijgen voor het oplappen van de westelijke ring. Aandacht om de aandacht. Zelfs de stoere dijkenbouwers en betonboeren van Rijkswaterstaat kunnen niet meer zonder. En ik trap er nog in ook.
 

Gerelateerde artikelen