Soort bijdrage: Ontwerp

  • Schaakvaders


    Veldhoven is een global village, die mensen van over de hele wereld trekt. Een serie portretten van opvallende nieuwe Veldhovenaren. Deze week: Shridhar Nayak en Satendra Singh uit India.


  • De ademende stad


    Eén vierkante kilometer rond de Alexanderknoop was de testlocatie die BNA Onderzoek aandroeg om de Stad van de Toekomst te ontwerpen. Met Team CIAM XXI deed Tijs van den Boomen mee aan deze ontwerpstudie – we kozen nabijheid als principe.


  • Ruimte voor de Amsterdamse binnenstad


    De Amsterdamse binnenstad is populair, iedereen wil hier wonen, werken, ontspannen. Om dat zo te houden schreef Stad-Forum een manifest. Plus een plan om ruimte te maken in de binnenstad. Dat is te bestellen op voordebinnenstad.nl, downloaden kan daar ook.


  • De benarde boom


    Waar: A58 ––– Gezocht: innovatief boomsparend idee ––– Budget: tien miljoen ––– Alternatief: kappen ––– Te zien op: Dutch Design Week 2015


  • The Precarious Tree


    Where: A58 ––– Wanted: an innovative tree-saving idea ––– Budget: ten million euros ––– Alternative: the axe ––– Exhibited: Dutch Design Week 2015




  • Contribution to the contest ‘A design for places left over after planning’. The Jump restores verge tourism to its former glory and is the antithesis of the tunnel under the Green Heart, where the High Speed Line is hidden from sight.


  • De schans


    Inzending voor de ideeënprijsvraag ‘A design for places left over after planning’. Locatie is de kruising van de HSL en de Haarlemmermeerpolder. De schans is een tegenbeeld van de tunnel onder het Groene Hart, waarin de HSL is weggemoffeld.


  • Rustplaats – Monument in 23 banken


    Inzending voor de prijsvraag voor een monument voor de vuurwerkramp in Enschede.




  • Inzending voor de prijsvraag voor een nieuwe bestemming voor het dertiende-eeuwse klooster van Rathausen (nabij Luzern, Zwitderland). Het plan voor een snelwegklooster won de tweede prijs.




  • Inzending voor de prijsvraag ‘Nederland een eigen berg!’, uitgeschreven door weekblad De Groene Amsterdammer. Vanuit drie invalshoeken wordt de noodzaak van de aanleg van een berg op Rottum onderzocht.




  • Sinds een paar jaar zijn viaducten achterhaald, het nieuwe parool luidt ondertunneling. Stop hinderlijke functies als transport en distributie onder de grond, dan blijft er bovengronds plaats voor wonen, recreëren of simpelweg genieten van onaangetaste wijdsheid.