-
Koekelberg – Sinds 1 september mag je op deze Koekelbergse rotonde officieel alleen nog maar kort parkeren, tenminste aan de noord- en oostzijde. De andere kant van het plein is namelijk Molenbeeks grondgebied en daar mag je onbeperkt gratis parkeren
-
Twee derde van de pendelaars naar Brussel komt met de auto, met enorme files tot gevolg. Waarom nemen ze niet vaker de trein? Zonder parkeerplaatsen in het achterland van Brussel, zal de stroom auto’s naar de hoofdstad blijven aanzwellen.
-
Met een snelle tram van Ninove, Boom en Heist-op-den-Berg naar het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. ‘Er zijn twee mogelijkheden: een langzame tram die mensen bij wijze van spreken thuis ophaalt, of een snelle tram die weinig stopt.’
-
Watermaal-Bosvoorde– Het is jammer dat het een tweedimensionaal beeld is, dat geen gebruik maakte van het feit dat je er omheen rijdt en het dus van alle kanten ziet. Van opzij is het gewoon een rechte streep. Heeft Staccioli zitten slapen toen hij het ontwierp?
-
De 1,3 kilometer lange Sumatrastraat vertelt het verhaal van de verandering van de Indische Buurt. Voor de bocht wonen de yuppen, aan het eind staan sloopappartementen.
-
Nieuwe stedelingen willen een woning van voor de oorlog. En dus laten ze de nieuwe Indische Buurt links liggen en klitten ze samen in het oude deel van de buurt. Niet-westerse concentreren zich juist in de stadsvernieuwingsblokken.
-
Laat mij uw rotondes zien en ik zal zeggen wie u bent. Dat valt in Brussel niet mee, want dat is een lappendeken van onafhankelijke gemeentes, die elk hun eigen geschiedenis en autonomie koesteren. Dus is er een 23-delige serie nodig om de stad te leren kennen, te beginnen met…
-
Nederlanders zie je in het buitenland al van verre aankomen met hun triomfantelijk knalgele kentekenplaten. Waarom hebben we die eigenlijk? En kan de Europese Unie daar niet iets aan doen?
-
Kris Borgerink gebruikte de fiets niet alleen als vervoermiddel, maar ook als route: met Google Maps zette hij een tocht uit die de vorm van een fiets het dichtst benadert. De ideale manier om te dwalen.
-
We zijn niet meer in een uniforme mal te persen – we wonen hier, werken daar en winkelen, sporten en spelen op weer heel andere plekken. Dat vereist een nieuwe visie op de ruimtelijke inrichting en infrastructuur.
-
De fiets is in Nederland zo ingeburgerd, dat de fietsminuut zelfs in de brochures van de makelaar de afstandsmaat is. Voor het tijdschrift Stedenbouw en Ruimtelijke Ordening (S+RO) stelde Tijs van den Boomen daarom een special samen over de fiets.
- Asfaltreizen – Een verkenning van de snelweg
- Binckhorst Magazine
- Bouw in de buurt – Leidraad voor Nederland
- De marktgids voor Amsterdam
- De mobiele stad – Over de wisselwerking van stad, spoor en snelweg
- De Ronde van U.
- De vierkante meter
- Eigen baas – Kort & krachtig
- Eindhoven Hoofdstad
- Groeten uit Vinexland
- Handboek Eigen Baas (gratis)
- Het land van Lely – Reisboek in 103 stukken
- Kruispunt Utrecht
- Kunstwerken & Kunstwerken
- Lelysteden – Een associatieve reisgids
- Leven onder het luchtruim
- Naar een alzijdig station
- Onder Weg!
- Onze Plek – Van Garrelsweer tot Groenstraat
- Ruimte voor de Amsterdamse binnenstad
- Slim Zand – Hoe ASML verscheen in Veldhoven
- Snelweg x Stad
- Stedelijke vraagstukken, veerkrachtige oplossingen
- Streetwise Rotterdam
- Turtle 1 – De auto uit Afrika
- Wij zijn goed
- NRC Handelsblad (189)
- Intermediair (130)
- Het Parool (56)
- Diversen (44)
- Bouw (30)
- NRC Weekblad (29)
- Brussel Deze Week (26)
- De Groene Amsterdammer (24)
- Archined (22)
- Metro (15)
- S+RO (15)
- Spiegel Online (14)
- Stad-Forum (11)
- Veldhovens Weekblad (10)
- CRa (10)
- Lezing (9)
- Blauwe Kamer (9)
- Vrij Nederland (8)
- Humanist (7)
- Uit&thuis (7)
- De Vinexmensen (7)
- Arma (6)
- Notities (6)
- Podium voor Architectuur (6)
- AD Magazine (5)
- NRC Magazine (5)
- Architectuur Lokaal (4)
- Lucasx (4)
- De FLA-krant (3)
- MooiNL (3)
- Lira Bulletin (3)
- De Gids (3)
- Psy (2)
- Academie van Bouwkunst (2)
- Trouw (2)
- BPD Magazine (2)
- New Business (2)
- De Journalist (2)
- Focus Locus Oude Rijn (2)
- BincK (2)
- OneWorld Magazine (2)
- Welkom in Control Space (2)
- de Volkskrant (2)
- De Zaak (2)
- NRC Next (2)
- Smaak (2)
- VPRO Gids (1)
- Architectuur NL (1)
- Autoweek (1)
- Kruispunt Utrecht (1)
- ACE-nieuws (1)
- De Nieuwe Reporter (1)
- Wij maken Nederland (1)
- HP/De Tijd (1)
- Het Financieele Dagblad (1)
- Wallenburgtribune (1)
- Tijdschrift voor Sociale Vraagstukken (1)
- ‘Scape (1)
- Mainline (1)
- Amsterdam (120)
- Snelweg (118)
- Wegen (102)
- Openbare ruimte (92)
- Stad (68)
- Groot-Amsterdam (50)
- Architectuur (50)
- Toerisme (35)
- Brussel (29)
- Markt (29)
- Eindhoven (27)
- Auto (26)
- Landschap (25)
- Fietsen (24)
- Knooppunt (24)
- Bedrijventerrein (23)
- Schiphol (23)
- Vinex (23)
- Monumenten (21)
- Rotterdam (19)
- Openbaar Vervoer (19)
- Luchthaven (18)
- Teksten voor fotoboeken (17)
- Ontwerpen (17)
- Shopping (16)
- Kunst (16)
- Verboden toegang (15)
- Veldhoven (14)
- Freelancen (14)
- Rotondologie (11)
- Verrommeling (10)
- Reclamemasten (8)
- Drugs (8)
- China (8)
- Bos en Lommermarkt (7)
- Berlin (7)
- Ghana (6)
- Corona (5)
- Auteursrecht (5)
- Veiling Aalsmeer (5)
- Aids (4)
- Duurzaamheid (3)
- Bajes (3)
- Psychiatrie (2)
- Japan (1)
- India (1)
- Film (1)
- De Markt
- De mobimens
- De telefooncel
- Dossier A10
- Dossier A2
- Dwars kijken
- Expats
- Fietsverkenningen zuidwestflank Amsterdam
- Get your kicks on the E3
- Groeten uit Vinexland
- Het ontwerp
- Het product
- IJ-tje
- In het voetspoor van JC Bloem
- Na dato
- Noord-Amsterdam
- Onze Plek
- Poldernormen
- Rond Brussel
- Sloop
- Stedenatlas
- Strijd om de ruimte
- Tand des tijds
- Turtle 1
- Vinexland
- Wat doet dat daar
- Weststrook
- Zinloze mobiliteit