Krant of tijdschrift: Intermediair



  • Water is fun: alleen in Rotterdam zijn al veertig rederijen actief met fuifschuiten, loveboats, cruiseschepen en watertaxi’s. Enige probleem: deze dobberende vloot ontbeerde fatsoenlijke plaatsen om aan boord te gaan.




  • ‘A rose is a rose is a rose is a rose’, dichtte Gertrude Stein in het vooroorlogse Parijs. Met zulke filosofieën hoef je niet aan te komen bij Pim Preesman, rozenveredelaar uit Naaldwijk.


  • Asfalteur van de polder


    Adriaan Geuze, Nederlands beroemdste landschapsarchitect, ontwerpt met grote voortvarendheid pleinen, woonwijken en tuinen. Concessieloos: beeld en vorm zijn voor hem belangrijker dan de gebruiker.




  • De appelgroene telefooncel van KPN heeft een concurrent gekregen. Telfort introduceerde vorige week haar nieuwe cel op het station van Leiden.




  • In Nederland gebruiken we water van Spa-kwaliteit om de tuin te besproeien en de auto te wassen.




  • Je mot de toetsen een beetje hard en goed in het idden raken, anders kome niet ale letters op het scherm.




  • Een snijbrander spuit een vonkenregen door de werkplaats van Gigant, het Noord-Brabantse bedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele podia voor popfestivals, roadshows en de Tour de France. En sinds deze maand in mobiele squashbanen.




  • Zachtjes schokkend komt de voorpagina van Intermediair uit de printer van de Friese banketbakker Sierk van der Heide.




  • Het ontwerp van zendmasten voor mobiele telefonie is het domein van techneuten. Een gunstige uitzondering is de mast in het Groningse dorp Zuidlaren. Libertel kreeg een bouwvergunning op voorwaarde dat ze een architect inschakelde.




  • Hij maakt een bescheiden en introverte indruk, maar is uiterst ambitieus en gespecialiseerd in public relations. Architect Ben van Berkel, bouwer van de Rotterdamse Ersmusbrug, is hard op weg naar de top.




  • De gemeente Nijkerk had onlangs de primeur van de parkeerautomaat die tot op de cent nauwkeurig afrekent.




  • In Zaanstad staat het stadhuis in de polder. De industrie beheerst het centrum, compleet met bodemvervuiling en teruglopende werkgelegenheid. Aansluiting bij Amsterdam moet de Zaanse werkgelegenheid waarborgen.