• Nederlanders zijn zuinige doe-het-zelvers, ook als het om de was gaat. Toch ziet Tijs van den Boomen een groeiend aantal wasseretts: zowel onbemand, als volledige service biedend.




  • Afgelopen nacht koos Amsterdam zijn eerste nachtburgemeester. Ambtelijk pratende dj’s moeten het uitgaansleven een nieuwe impuls gaan geven.




  • De snelweg staat als ontwerpopgave sterk in de belangstelling, mobiliteitsesthetiek moet een einde maken aan de ‘verrommeling’ langs het Hollandse asfalt. Deze aanpak dreigt het authentieke, utilitaire karakter van de snelweg aan te tasten.




  • Vanzelfsprekend kies ik een tafel aan het raam: als ik aan de snelweg eet, wil ik hem ook kunnen zien. Bij De Lucht is dat geen probleem, de afstand tussen de serre en de vluchtstrook is een halve meter.




  • Lekker scheuren is niet meer genoeg: de indoor kartingbanen moeten hun publiek steeds meer kunnen bieden. Spectaculaire circuits op opvallende locaties, horeca en arrangementen erbij. ‘Indoor en outdoor verhouden zich als een eend tot een Ferrari.




  • ‘Hé, dat is die Toscaanse lunchtent, die heb je in Amsterdam ook’, zegt de vlotte einddertigster tegen haar vriendin. Het zijn echt van die vriendinnen-vriendinnen.




  • Uitspanningen van weleer, hoe handhaven ze zich? Vandaag de pier van Scheveningen, sinds 1991 in handen van het Van der Valkconcern.




  • Bijna alle Amersfoorters zijn gelukkig. Alleen hebben ze het te druk. Het gemeentebestuur werkt aan een oplossing. Met een fikse Europese subsidie wordt een revolutionair tijdbeleid mogelijk. Het moet een zegen zijn om in Amersfoort te wonen.




  • In het Limburgse dorp Heel hebben zeven op de honderd inwoners een verstandelijke handicap. Maar alleen de nieuwe rijken wonen achter hekken.




  • Drie‭ ‬jonge ondernemers over hun motieven om‭ ‬bij The Hub Rotterdam een deeltijdplek te‭ ‬huren.


  • Mag het licht uit?


    Nederlanders lopen niet erg warm voor acties die in bijvoorbeeld België wel een succes zijn zoals de ‘Dikke-truiendag’ en de campagne ‘Met belgerinkel naar de winkel’. Wordt Earth Hour een uitzondering?


  • De A11 ontbreekt nog in de Omgevingsvisie Amsterdam 2050


    Of ik wilde reageren op de Ontwerp Omgevingsvisie 2050? Ik kreeg welgeteld zeven minuten om het doorwrochte stuk van ruim 250 pagina’s te bespreken. Dit is de tekst die ik uitsprak op het webinar Duurzaam en gezond bewegen op 16 februari 2021.